Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, είναι κατανοητό για τα παιδιά να έχουν ερωτήσεις ή να εκφράζουν την ανησυχία τους, για τον ιό COVID-19.

Συζητώντας και τηρώντας οι ίδιοι τα όσα λέμε, δίνουμε πιο εύκολα tips προστασίας στα παιδιά μας για τον covid-19. Φροντίζοντας τον εαυτό σου μαθαίνεις στο παιδί σου την αξία του να φροντίζει και το ίδιο τον εαυτό του!Τα παιδιά, μαθαίνουν μιμούμενα εμάς!

Ως γονείς, δάσκαλοι ή φροντιστές, είναι σημαντικό να παραμένουμε ενημερωμένοι και να επικοινωνούμε με τους κατάλληλους τρόπους, ανάλογα με την ηλικία των παιδιών,  αντιμετωπίζοντας τις ερωτήσεις τους βοηθώντας, να λάβουν μέτρα για να διατηρήσουν τον εαυτό τους κυρίαρχα, αλλά και τους άλλους υγιείς.

Όλοι οι γονείς ενημερώνουμε τα παιδιά μας, για πιθανούς κινδύνους!


Ιδιαιτέρως τώρα που “δεν θα μένουμε πια στο σπίτι”
αλλά θα πρέπει να “μένουμε ασφαλείς”. 

Ιδέες πώς να το χειριστείτε ως ενήλικες από την θέση σας.

Μην φοβάστε να μιλήσετε γι’ αυτό: Είναι πραγματικά απαραίτητο, να επικοινωνείτε, να μεταφέρετε τα γεγονότα μιλώντας σε έναν συναισθηματικά καθησυχαστικό τόνο.
Να είστε κατάλληλοι για την κάθε ηλικία: Οι έφηβοι μπορούν να επεξεργαστούν και να χειριστούν ένα υψηλότερο επίπεδο πληροφοριών και λεπτομερειών, από ότι τα παιδιά ηλικίας πέντε ετών για παράδειγμα. Εστιάστε στην απάντηση, στις ερωτήσεις του παιδιού ή του μαθητή σας. Κάντε ό, τι μπορείτε για να απαντήσετε με ειλικρίνεια και σαφήνεια. Είναι αποδεκτό αν δεν μπορείτε να απαντήσετε σε όλα, παρότι τα παιδιά πιστεύουν πως οι γονείς, οι δάσκαλοι, οι μεγάλοι γενικότερα τα ξέρω όλα… δεν είναι κακό να γνωρίζουν τα παιδιά ότι κανείς δεν γνωρίζει τα πάντα! Ευκαιρία να μπουν τα πράγματα, στη θέση τους, σχετικά με αυτό, γνωρίζατε ότι πολλά παιδιά δεν εμπλέκονται ακόμα και σε παιχνίδια, που θα τους έδιναν χαρά, από το φόβο του να μην είναι τέλειοι ή παντογνώστες!? Μεγάλη κουβέντα… μπορούμε να την κάνουμε κάποια στιγμή!
Ακολουθήστε το συναισθηματικό βαρόμετρο τους, δώστε τους το προβάδισμά: Προσκαλέστε το παιδί ή τον μαθητή σας να υποβάλει ερωτήσεις και να μοιραστεί την προοπτική του, το θέλω του, την ανησυχία του! Προσκαλέστε τα να σας πουν οτιδήποτε μπορεί να έχουν ακούσει για τον κορωνοϊό και να εκφράσουν πώς αισθάνονται.
Ελέγξτε τον εαυτό σας: Νιώθετε άγχος? Αφιερώστε λίγο χρόνο για να ηρεμήσετε πριν προσπαθήσετε να συνομιλήσετε ή να απαντήσετε στις ερωτήσεις του παιδιού σας, ή των μαθητών σας.
Επικεντρωθείτε σε ενέργειες που μπορούνε όλα τα παιδιά να κάνουνε: Δώστε έμφαση στις προφυλάξεις ασφαλείας που μπορούν να λάβουν όλοι για να διατηρήσουν τον εαυτό τους και τους άλλους υγιείς: καλή υγιεινή των χεριών, τήρηση των κανόνων προστασίας την ώρα του βήχα και του φτερνίσματος, κοινωνική απόσταση και διαμονή στο σπίτι εάν δεν αισθάνονται καλά, τα παιδιά μας γενικά πρέπει να μάθουν την σοβαρότητα, του να ενημερώνουν τους γονείς τους, σε κάθε αδιαθεσία ή διαφορετικό που νιώθουν, όχι μόνο τώρα αλλά γενικά!
● Παραμείνετε στη ρουτίνα: Οι δομημένες μέρες με πρόγραμμα δράσεων, που να προάγουν πνεύμα αλλά και σώμα, τα τακτικά γεύματα και ώρες ύπνου αποτελούν ουσιαστικό μέρος της διατήρησης των παιδιών ευτυχισμένων και υγιών. Σίγουρα θα παρεκκλίνετε λίγο σε όλα αυτά και με την αλλαγή ώρας και το μεγάλωμα της μέρας. Αλλά και τώρα που ναι μεν θα ανοίξουν η Γ’ λυκείου, το λύκειο σταδιακά και το γυμνάσιο, ίσως, αλλά όχι η πρωτοβάθμια εκπαίδευση στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά που θα εξακολουθήσει να γίνεται μέσω, τηλεκπαίδευσης.

Μπορεί να έχουμε μικρά παιδάκια, που δεν πηγαίνουν σχολείο, όμως χρειάζεται να μας έχουν εικόνα και με τις μασκούλες ακόμα κι αν δεν καταλαβαίνουν ακριβώς τι γίνεται!

Πιθανά να έχετε στο ίδιο σπίτι παιδιά που πηγαίνουν
και παιδιά που δεν πηγαίνουν σχολείο, αυτό είναι δύσκολο!

Συνεχίστε να μιλάτε: Πείτε στα παιδιά ή στους μαθητές σας, ότι θα τα κρατήσετε ενημερωμένα, όσο μαθαίνετε περισσότερα. Αφήστε τους να γνωρίζουν ότι οι γραμμές επικοινωνίας θα είναι ανοιχτές και καθώς μαθαίνετε περισσότερα, θα μοιράζεστε και τις πληροφορίες μαζί τους.

Όταν μιλάμε στα παιδιά μας για την τρέχουσα κατάσταση, χρειάζεται να έχουμε μια προσέγγιση που εστιάζει στις λύσεις, αυτό είναι ζωτικής σημασίας. Τα πράγματα που πρέπει να θυμάστε όταν πραγματοποιείτε αυτές τις συζητήσεις περιλαμβάνουν:

● Πολλά πράγματα γίνονται για να βοηθήσουν την τρέχουσα κατάσταση. (κυβερνήσεις, γιατροί, νοσοκόμες, σχολεία, όλοι η επιστημονική κοινότητα με τον τρόπο της συμβάλει σε αυτό ) πρέπει να το υποστηρίξετε για να δώσετε ασφάλεια στα παιδιά σας, ανεξάρτητα με τις πεποιθήσεις σας!
● Και φυσικά κάθε μέρα που περνάει η κατάσταση θα βρίσκει τρόπους να βελτιωθεί.
● Η ζωή θα επιστρέψει στην καινούρια κανονικότητα της.
● Εστίαση στη φροντίδα της οικογένειας μας και των φίλων μας.

Νεότεροι μαθητές του δημοτικού σχολείου που δεν επιστρέφουν ακόμα και τώρα στα σχολεία.
● Εξηγήστε τους τους πραγματικούς λόγους που δεν επιστρέφουν οι τάξεις του δημοτικό.
● Άγχος: οι νεότεροι μαθητές μπορεί να δείξουν το άγχος τους με διαφορετικούς τρόπους. Για παράδειγμα, με γκρινίτσα, κλάμα, ερεθισμός, υπερδιέγερση ή απραξία, μειωμένη προσοχή & συγκέντρωση, παλινδρόμηση σε προγενέστερη ηλικία, επαναφορά στα λεγόμενα νάνια, παύση δραστηριοτήτων που τους άρεσαν προηγουμένως.

Στρατηγικές για τη μείωση του στρες στους νεότερους μαθητές:
● Περισσότερος χρόνος με αξιόπιστους ενήλικες
● Αυξημένος χρόνος παιχνιδιού, εντός και εκτός
● Ρουτίνες
● Ήσυχοι χρόνοι, για να διαβάσετε βιβλία, να ακούσετε μουσική, παζλ, επιτραπέζια.
● Επαρκής ύπνος

Επιλέγουμε τις ειδήσεις που θα δούμε ή θα διαβάσουμε μαζί ανάλογα με την ηλικία των παιδιών μας!

Σχετικά με τα μεγαλύτερα παιδιά και τους εφήβους
Social Media Κοινωνικά μέσα: περιορισμός της παρακολούθησης ειδήσεων στα social media. Παρακολουθώντας το Τα νέα μαζί μπορείτε να τους προσφέρετε μια ευκαιρία για συνομιλία και βοήθεια, έμμεσα αλλά και να αποφύγετε fake news! Επίσης να διατηρήσετε τους χρόνους παιχνιδιού, μέσα σε ένα πλαίσιο, με εξέλιξη και ανάλογες προοπτικές!
Διατροφή: Να τρώτε όσο πιο υγιεινά μπορείτε. Φτιάξτε ισορροπημένα γεύματα που εσείς μπορείτε να προετοιμάσετε μαζί. Φτιάξτε σπιτικά γλυκά ή εμπιστευτείτε ζαχαροπλαστεία που γνωρίζετε!
●  Ύπνος: προσπαθήστε να διασφαλίσετε ότι οι μεγαλύτεροι μαθητές εξακολουθούν να κοιμούνται αρκετά.

Τα μικρότερα παιδιά μπορεί να φοβούνται πιο εύκολα από τα μεγαλύτερα παιδιά, οπότε η εστίαση στο θετικό είναι πολύ χρήσιμη.

Να εμπνέεται στα παιδιά την εμπιστοσύνη! Την πίστη ότι, ότι δυσκολία και να περνάμε οι άνθρωποι, οφείλουμε στον εαυτό μας και τους ανθρώπους μας, να διατηρούμε την πίστη στον εαυτό μας και την εμπιστοσύνη πως, στα δύσκολα πρέπει να βάζουμε τα δυνατά μας! Η Βοήθεια έρχεται σε αυτούς που την ζητάνε! Έρχεται πραγματικά σε αυτούς, γιατί αυτοί που πιστεύουν ότι υπάρχει βοήθεια, κάνουν τα πάντα για να το ζήσουν και να το δημιουργήσουν!

Τέλος, τα παιδιά μας θα αισθάνονται ασφαλέστερα εάν εκφράζουν τα συναισθήματά τους σε ένα ασφαλές και υποστηρικτικό περιβάλλον. Μία από τις δουλειές μας ως γονείς είναι να είμαστε πρότυπα ανθεκτικότητας ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, της πανδημίας της COVID-19,  τώρα μπορούμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό μας, για να είμαστε ήρεμοι και τρυφεροί.

Τα παιδιά μας ψάχνουν σε εμάς την ασφάλεια που την αντλούν κυρίαρχα από το να παρατηρούν, πώς αντιδρούμε, σε όλα όσα συμβαίνουν. Επομένως, εάν παλεύετε με το άγχος και την ανησυχία για αυτή την κατάσταση της πανδημίας, τότε είναι σημαντικό να ζητήσετε επίσης και οι ίδιοι βοήθεια. Υπάρχουν διαθέσιμες συμβουλευτικές υπηρεσίες, μέσω τοπικών προγραμμάτων εργαζομένων και οικογενειακής βοήθειας. Δε ν είναι κάτι για το οποίο θα πρέπει να ντρέπεστε, ή να νιώθετε αμήχανα ακόμα κι αν δεν σας έχει συμβεί πότε ξανά πριν στον παρελθόν! Άλλωστε η εποχή μας, δεν έχει προηγούμενο!!!

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *