“Λόγω των κοινωνικών συνεργασιών και των σχέσεών μας, έχουμε την τάση να ανησυχούμε για το πώς οι άλλοι άνθρωποι μας βλέπουν, για το αν έχουμε καλή φήμη”

Προκειμένου να ξεπεραστεί ο φόβος της σκηνής ή της “έκθεσης”  γενικότερα, καλό θα ήταν πρώτα να καταλάβετε την επιστήμη πίσω από την αντίδραση του σώματός σας. Αυτό το πρωτόγονο σύστημα απόκρισης χρονολογείται από την περίοδο της Λίθινης Εποχής, το πρωτοαισθάνθηκε ο άνθρωπος όταν χρειάστηκε να βγει μπροστά για να προστατεύσει τον εαυτό του και τα προς το ζην του από τα αρπακτικά ζώα και τους άλλους επιτιθέμενους. Παρόλο που δεν μπορούμε να εξισώσουμε τον φόβο του τρακ εν όψη μιας παράστασης, με το φόβο μιας επίθεσης από αρκούδες, το μυαλό εξακολουθεί να αντιλαμβάνεται αυτά τα δύο σενάρια ως ένα.

Τα παρακάτω είναι μια σύνοψη του τι συμβαίνει στον εγκέφαλο μας/σας όταν αντιμετωπίζετε κρίση πανικού πριν ή κατά τη διάρκεια μιας παράστασης.

1. Το τμήμα του υποθαλάμου του εγκεφάλου πυροδοτεί την έκκριση της αδρενοκορτικοτροπικής ορμόνης (ACTH) στην υπόφυση.
2. Αυτό το ACTH μεταφέρεται στον επινεφριδιακό μυελό.
3. Τα επινεφρίδια κατευθύνουν την αδρεναλίνη στο αίμα, η οποία προκαλεί μια σειρά από αντιδράσεις στο σώμα, όπως θολή όραση, υπερβολική έκκριση ιδρώτα, αυξημένη θερμοκρασία σώματος, ένταση των μυών του σώματος, ακόμη και επιβράδυνση της πεπτικής διαδικασίας. Εκτός αυτού, η συσσώρευση πίεσης στο σώμα επηρεάζει το μέρος του εγκεφάλου που ασχολείται με τη μνήμη, καθιστώντας δύσκολη την ανάκληση γεγονότων και την εστίαση στα υποκείμενα καθήκοντα.

Λίγα λεπτά πριν την επικείμενη, εκδήλωση, ομιλία, παρουσίαση, παράσταση, που θα χρειαστεί να εκτεθείτε προβάλλοντας κάποιο ταλέντο σας ή απλά τον εαυτό σας… έρχεται αυτό το συναίσθημα ανησυχίας… αγωνίας που όλα “χτυπάνε κόκκινο” κάνοντας σας να νιώθετε την βεβαιότητα πως όλα θα πάνε στραβά…  το γνωστό “τρακ” όπου παλεύεις μέσα σου για το αν θα “αγωνιστείς ή θα το σκάσεις” οι λειτουργικότητες του εγκεφάλου σας επιδεινώνονται. Δεν μπορείτε να θυμηθείτε ή να σκεφτείτε ποιος ή τι προκαλεί στο μυαλό σας αυτό “κενό”! Είναι σαν να αδειάζει το είναι σου!  Ωστόσο, παρόλο που μπορεί να φαίνεται ότι το σώμα σας έχει ήδη παραποιήσει το παιχνίδι και όλα μοιάζουν να είναι εναντίον σας, μπορείτε ακόμα να “πάρετε πίσω την εξουσία σας”. Ωστόσο σίγουρα θα μπορούσατε να “ξεγελάσετε” το μυαλό σας και να νιώσετε και πάλι ότι αισθάνεστε σίγουροι και ικανοί να δώσετε τον καλύτερο εαυτό σας… και φυσικά να έχετε την τέλεια απόδοση, που επιθυμείτε στην παράσταση σας! Ιδού μερικά έξυπνα tip που μπορούν να βοηθήσουν τον τεντωμένο νου… και να κάνουν τον εγκέφαλό σας να χαλαρώσει!

Tips …συμβουλές για την απόδοση μιας τέλειας εμφάνισης μπροστά από μια κάμερα, είτε για ρόλο είτε δίνοντας συνέντευξη για να διεκδικήσετε μια νέα δουλειά, μπροστά στο κοινό μιας παρουσίασης… ή όπου χρειάζεται να εκπροσωπήσης και να δώσεις τον καλύτερο εαυτό σου!

Αυτές είναι γενικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να αντιληφθείτε καλύτερα και να νιώσετε το σώμα σας έτσι ώστε να ξεπεράσετε τον φόβο σας. Οι συμβουλές έχουν επικεντρωθεί στο να ηρεμήσουν το νευρικό σύστημα σας πριν και κατά τη διάρκεια της παράστασης!

1. Κατανόηση του σώματός σας
Αυτό είναι το πρώτο βήμα για να ξεπεραστεί ο φόβος το τρακ της σκηνής ή της “έκθεσης” με όποιο τρόπο. Συνεπάγεται την κατανόηση των σκέψεων που τρέχει μέσα από το μυαλό σας όταν αρχίσετε να αντιμετωπίζετε το στάδιο που το τρακ έχει ήδη αρχίσει να “φορτώνει” το σύστημα σας. Λόγω των κοινωνικών αλλά και όλων των ειδών σχέσεών μας, έχουμε την τάση να ανησυχούμε για το πώς οι άλλοι άνθρωποι αντιλαμβάνονται τη φήμη μας, την εικόνα που βγάζουμε προς τα έξω. Αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει μια αντίδραση εσωτερικής μάχης ή φυγής, η οποία θα μπορούσε να οδηγήσει σε οποιαδήποτε από τις ακόλουθες απαντήσεις:

• Υψηλή πίεση του αίματος
•Τέντωμα, τσίτωμα στους μύες της πλάτης και του λαιμού που σας  κάνουν να φέρεστε “άτσαλα” ή αδέξια!
• Τίναγμα των άκρων καθώς οι μύες προετοιμάζονται για να επιτεθούν!
• Υπάρχει παρεμβολή στη διαδικασία μεταβολισμού επειδή το σώμα σταματά τη διαδικασία πέψης για να αυξήσει τον ρυθμό παροχής θρεπτικών ουσιών στους μυς του σώματος. Αυτό προκαλεί το φαινόμενο “πεταλούδες στο στομάχι”
• Έχει παρατηρηθεί επίσης δυσκολία στην ανάγνωση!

2. Πρακτική και εξάσκηση
Καταγράψτε τον εαυτό σας είτε ηχητικά ή κάντε βιντεάκια!Ο μόνος τρόπος για να αντιμετωπίσετε την αγωνία επί σκηνής… το τρακ… είναι το “κεφάλι” σας! Είναι το μυαλό σας και οι πεποιθήσεις σας! Είναι μια καλή αφορμή για ενδοσκόπηση και διαλογισμό! Η εξοικείωση να έρθει με τον χρόνο μεν, αλλά και εσείς μπορείτε να “προβάρετε” τα λόγια σας!!!

3. Μάθετε μερικές ασκήσεις αναπνοής
Βάλε την yoga στην καθημερινότητα σου και “κλέψε” τις αναπνοές της για να χαλαρώσεις! Κανείς δεν θα το καταλάβει! Δεν είναι καθόλου τυχαίο, το ότι οι καλλιτέχνες, ή όσοι “εκθέτουν” τον εαυτό σου σε πολλά βλέμματα επιλέγουν τεχνικές χαλάρωσης όπως η γιόγκα, που δίνει μεγάλη έμφαση στην αναπνοή! Το τρακ είναι κάτι που σε κυριεύει λίγα λεπτά πριν “βγεις προς τα έξω” Μπορείτε να ελέγξετε τον εγκέφαλό σας από την ενεργοποίηση της απελευθέρωσης της αδρεναλίνης, η οποία θα σας οδηγήσει  σε πανικό. Για να ελέγξετε αυτή την κατάσταση, δοκιμάστε το καλύτερο για να ηρεμήσετε. Αναπνοή αργά και βαθύτερα είναι μια στρατηγική χαλάρωσης που ηρεμεί τα νεύρα. Δοκιμάστε να τεντώσετε και τα άκρα σας καθώς αναπνέετε βαθιά.. όχι δεν θα σας βάλω να κάνετε “χαιρετισμό στον ήλιο” αν και στους χώρους αναμονής των auditions στην Νέα Υόρκη είναι πολύ συνηθισμένο!!!

4. Ασκήσεις διαλογισμού πριν από την παράσταση ~ εμφάνιση
Ο διαλογισμός είναι μια πολύ ισχυρή ηρεμιστική άσκηση. Περιλαμβάνει τη χρήση αναπνευστικών ασκήσεων που ηρεμούν τα νεύρα και επιφέρουν το κεντράρισμα του νου. Προαιρετικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε “καταφατικές, θετικές δηλώσεις” σαν μάντρα, επαναλαμβανόμενα δηλαδή καθώς πηγαίνετε για την συνάντηση ή την παράσταση. Αυτό το μάντρα θα βοηθήσει να “ξεγελάσετε” το μυαλό σας που προσπαθεί να σας πείσει πως δεν θα τα καταφέρετε  ότι μπορείτε να αποδώσετε άψογα. Να “ντοπάρετε” θετικά δηλαδή τον εαυτό σας! Δοκιμάστε το διαλογισμό πριν για ενίσχυση και μετά για αποφόρτιση από κάθε πρόβα, ή συνάντηση, ή παράσταση. Επιπλέον, έτσι θα βεβαιωθείτε ότι θα το επαναλάβετε και την ημέρα της παράστασης. Ο διαλογισμός είναι μια πνευματική ηρεμιστική τεχνική που κεντράρει τα τσάκρα, τα ενεργειακά κέντρα του σώματος.Ο διαλογισμός μπορεί να λειτουργήσει ακόμα και μέσα σε  δεκαπέντε λεπτά. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούσατε να το συμπεριλάβετε στο πολυάσχολο πρόγραμμά σας.

Σε αυτό το σημείο θα σας πρότεινα να “συμβουλευτείτε και κάποιο δάσκαλο διαλογισμού” θα σας εμπνεύσει να βρείτε τι σας ταιριάζει! Εδώ στο Azima Cultrural Art Space εξειδικευόμαστε στις διαλογιστικές τεχνικές που λειτουργούν βοηθητικά στους καλλιτέχνες, καθώς ενισχύουν την αυτοεκτίμηση και την αυτοπεποίθηση!
Η θέση του διαλογισμού σας πρέπει να είναι γαλήνια και ειρηνική. Αυτό θα μπορούσε να είναι στο δωμάτιό σας, στο ντους, στο αυτοκίνητο, ακόμα και σε εξωτερικούς χώρους φυσικά. Πριν την παράσταση στο καμαρίνι, πριν από μια συνέντευξη ακόμα και λίγα λεπτά σε μία τουαλέτα!

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 213 0264144 & 6945780968
Email: info@azima.gr Site: www.azima.gr

Azima  
Ηθοποιός, Τραγουδίστρια, 
Master Reiki, Σύμβουλος Aura-Soma, Πιστοποιημένη θεραπεύτρια Tachyon από το Πανεπιστήμιο UISCA της Καλιφόρνια Πιστοποιημένη θεραπεύτρια Magnified Healing

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *